Kraków, ul.Siemaszki 1, 31-201

Usuwanie wgnieceń po gradobiciu

Samochód po gradobiciu. Jak usunąć wgniotki?


Pogoda jest nieprzewidywalna. Częste zmiany temperatur i różnorakie opady wpływają na nasze samopoczucie… i to przeważnie dość negatywnie. Te liczne burze, śnieżyce i gradobicia bywają równie dotkliwe dla naszych samochodów. Bryły lodu, które niespodziewanie spadają z nieba, niszczą wygląd blachy w samochodzie. Ale czy każda podobna sytuacja musi się tak kończyć? I czy to sytuacja bez wyjścia? Jak najkorzystniej usunąć wgniecenia w karoserii? Czy da się zrobić to domowymi sposobami?

Bezinwazyjne sposoby usuwania śladów na karoserii


W przypadku, kiedy grad nie sprawił, że lakier odprysł, możemy podjąć się prób bezinwazyjnego usuwania. W końcu nie każde wgłębienie wymaga od razu szpachlowania czy malowania. Warto rozpocząć od sposobów łatwiejszych i tańszych. To, czy lakier ucierpiał, możemy ocenić gołym okiem. Jeżeli taka sytuacja miała miejsce, warto skonsultować się z lakiernikiem.

Masowanie


To metoda wykorzystująca sprężystość materiału, polegająca na odginaniu blachy tak, aby powróciła do poprzedniego stanu. Karoserię masujemy za pomocą specjalnych młotków i hebli. Możemy masować również od spodu, próbując tym samym „wypchnąć” wklęsłą część karoserii. Warto pamiętać, że przed „masażem”, należy zdemontować pozostałe elementy, aby nam nie przeszkadzały, bądź nie wygięły się w złą stronę.

Sprężystość blachy naszych samochodów może nas zaskoczyć. Jest to sposób dużo tańszy od wymiany zniszczonego fragmentu. I nie wymaga dużej ilości pracy.

Nagłe zmiany temperatur


Tak zwane hartowanie, czyli intensywne ogrzewanie, a następnie błyskawiczne schłodzenie blachy. Nie jest to metoda idealna, ale skuteczna. Nieidealna ze względu na zmiany w lakierze, którymi może skutkować. Po jej zastosowaniu może (ale nie musi) być konieczne dodatkowe lakierowanie fragmentu. Jeśli proces zostanie wykonany delikatnie i dokładnie, może skutkować idealnym odgięciem blachy.

Metoda Paintless Dent Repair, czyli na klej


To najbezpieczniejszy sposób, nie wymagający malowania i szpachlowania. Ponownie – jeżeli grad nie uszkodził lakieru – możemy podjąć się próby ratowania karoserii wyciągając wgniotki. Mechanicy wykorzystują w tym celu specjalistyczne narzędzia, takie jak “grzybek” i heble blacharskie. Mechanicy, używając kleju termo-topliwego i grzybka, wyciągają wgniecenie.

Ten sposób można również zastosować w warunkach domowych. Wystarczy pistolet z klejem “na gorąco”. Należy delikatnie roztopić klej, przyłożyć do wgniecenia i poczekać aż się do niego przyczepi. Następnie należy delikatnie ciągnąć “naboje” i wyciągać wgniecenie.

Warto jednak oddać sprawę do rąk zawodowca, ponieważ nie każda blacha jest na tyle elastyczna, aby móc pracować na niej samodzielnie.

A co jeśli wszystkie metody zawiodą?


Pozostaje usługa lakiernicza, którą również oferujemy. Szpachlowanie i lakierowanie jednego elementu to obecnie koszt około 400-800 zł. Wpływ na to mają również: charakter wgniecenia, jego skala, a także funkcja elementu w strukturze samochodu. Te informacje pozwolą mechanikowi na dobranie najlepszego sposobu usunięcia śladów.

Taka wizyta to dla nas spory wydatek, biorąc pod uwagę również fakt, że samochód traci wtedy na swojej wartości. Warto więc patrzeć w przyszłość i zapobiegać takim sytuacjom. Pozwalają na to ubezpieczenia AC. Ubezpieczyciel wycenia widoczne szkody i wypłaca należność, w celu ich wyeliminowania. W końcu gradobicie jest sytuacją losową.

Warto również pomyśleć o bardziej oczywistych sposobów zabezpieczenia się na wypadek gradobicia. W trasie warto przeczekać taką sytuację w bezpieczniejszym miejscu – na przykład w parkingu podziemnym, czy pod wiatą. Kiedy jednak zostawiamy samochód w miejscu odsłoniętym, warto skorzystać z ręczników czy plandek. Będą one amortyzować spadające bryłki lodu i dzięki nim, na karoserii nie znajdziemy żadnych śladów.
Kraków, ul.Siemaszki, 1 31-201
Usuwanie wgnieceń
Oferta
WYCENA
Godziny otwarcia
Pn-Pt: 07.00-18.00
Sob: 08.00-14.00